2014. december 15., hétfő

Egy rémálom, avagy a benső énem

Minase Kai vagyok. Egészséges gyerek voltam. Hatévesen megkóstoltam a hangyákat, pókokat. Nyolcévesen békákat gyűjtöttem csuprokba, és tanulmányoztam őket. Kilencévesen átdobtam a szomszéd macskát a kerítésen, mert a kertünkbe piszkított. Tízévesen úgy elképeltem egy gyereket, hogy kitörött három foga. Tizennyolc éves koromban viszont már nem csak egy kis dorgálással feleltek arra, amikor egy srácot felismerhetetlenre sikerült rugdosnom… Kicsaptak a suliból, mintha csak az én hibámból történt volna a dolog! Én békés természetű vagyok, csak könnyen dühbe jövök. Főleg az olyan emberektől, akik ennyire higgadtan viselkednek… Néhányuk képes annyira felzaklatni a nyugodtságával, hogy lehetetlenségnek tűnik, hogy visszafogjam az éppen megránduló öklöm, vagy lábam. Bajom okozója meg épp ezekben a pillanatokban áll mellettem, mintha csak kéretné magát, hogy csapjam le! És ki vagyok én, hogy ne teljesítsem buzgó kívánságát…?
De azt, hogy hogy kerültem jelen helyzetembe, még zavarmentes fejjel se hiszem, hogy képes lennék megmondani… Villódzó, vakítóan világos villanyfény bántja a szemeimet. Szinte elvakít az ereje. Holott csak egy utcai lámpa árasztja, egy ködös éjszakán. A leheletem hatalmas párafelhőt alakítva száll a levegőbe minden lélegzetvételemet követően. Hallom, ahogy állatmód nyelem a friss oxigént.  A többi zaj eltörpül mellette. Vernyogó macskák, zörgő, üres faágak, egy telefonfülkében magányosan lógó, néha-néha az üveghez koccanó készülék. Az orrom megtelik a szagok tömkelegével; karácsonyi illatok! Fahéj, fenyő, forralt bor, vér, sült alma, puncs, narancs, mézeskalács és egyéb frissen kisült sütemények… De a gyomrom nem kifejezetten vágyik már ezek után. A tagjaim viszont az egy helyben való álldogálástól már össze-össze rezzennek a hidegtől. Szívesen elrohannék, hogy testem legalább a mozgás felhevítse kissé, azonban égető vágy tart vissza, hogy így tegyek: az üres telefonfülke felől halk nyöszörgés jön, egy gőzölgő kupac szájából. Kíváncsiságtól fűtve követem érzékeny orrom a nem messze fekvő testig. Reszkető, mellettem aprónak ható alak, vastag, ázott ruhákba csavarva. Körülötte a hó, mint ágynemű valami love motelban veszi körül, míg a környék fehérben ragyog. Szegény nő… Mi történhetett vele? Dugom közelebb hozzá az orrom. Testéből még árad a hő. Kis pamacsokat pöfékel lélegzetvételeivel a fagyos levegőbe. Innen hallom a gyenge szívverését. Ahogy arcába lehelek így, pusztán néhány centi távolságból, lázas tekintete felnyílik. Kétségbeesetten néz rám, miközben megrándul. Egészen biztos, hogy segítségre van szüksége.
Segítőkészségem bizonyítva, végigszántom villás nyelvemmel jéghideg arcát. Érzem, ahogy a számból áradó hő találkozik a hófehér bőrfelülettel. A lány arca eltorzulni látszik. Nem értem, miért grimaszol. Hát ennyire taszítja ez a jó szándékú cselekedet?! Összehúzva érzékeny szemeimet mérem végig. Mily ostoba, érzéketlen nőstény! Hát ezért segítsek neki?! Morgok rá halkan. Hálátlan dög ez! Nem hogy megköszönné a szívességet, még undorodni merészel Tőlem! A jót akarójától!
Talán mondanom sem kell, mily élvezettel tapadok a karcsú, halovány nyakra, mely mintha valami galambcsontocska lenne, halk roppanással megadja magát erős állkapcsom első harapására. Érzem, ahogy hidegtől remegő testem egy pillanatra az öröm és izgalom mámorában fürödve borzong meg. Meleg, vörös folyadék csordul végig pofámon, agyaraimon és nyelvemen. Az eddig észrevétlenül lappangó vérszomj a felszínre törve serkenti a bennem megbúvó szörnyet. Elképesztő buzgalommal mélyesztem fogsorom a puha, nyers húsba, és sietősen tépdesek ki újabb és újabb véres cafatokat. Elködösült tekintetem, melyet leginkább a hős szerelmes rózsaszín felhőrétegével tudnék párhuzamba állítani, vágytól égve teszi sajátos módon ugyan, de magáévá áldozatát. Nem hagyok időt a fagynak, hogy kihűtse a testet. Csontok, porcok, belsőségek és hús egyaránt apróra darálódnak szám belsejében. A koponya hangos roppanás kíséretében adja csak meg magát, hosszabb küzdelem után. Azonban a jutalomért megéri! Minden apró darab mámorítja bensőm. Habár belső szervei kétségkívül nem véletlenül kerültek első helyre az étlapomon.
A tetemből szakadt, véres ruhafoszlányok és néhány kósza cafat és csont marad. Sajnálkozva böködöm meg orrommal utoljára a maradványokat, mielőtt továbbállok. Ösztönösen emelem magasba még csöpögő pofám, hogy a levegőbe szippanthassak, de a városi bűz tompítja szaglásom. Újra átjár a hideg. Ennem kell még, különben a fagy maga alá gyűr! Céltalanul indulok neki az egyik utcácskának, hátrahagyva a magányos telefonfülkét. Ahogy egyre inkább lihegve csörtetek az úton, élesedik ki hallásom. Két egymásra fújó kandúr, egy elveszett kutya nyüszítése… Nem efféle szerencsétlenségeken akarom kitölteni vágyaimat! Fékezek le a macskák előtt, akik rémülten ugranak ketté, és tűnnek el azonnal a szemét mögött. Több kell nekem ennél! Ordítok fel hangosan, de torkomból inkább valami fröcsögő krákogás hallatszik fel. Nem adhatom meg magam a hidegnek! Vezetem körbe tekintetem a sötétségbe burkolódzott utcaszakaszon. Mindent elnyel a csend. Pusztán saját lábaim alól hallatszik fel a hó ropogása. Csak súlyos párafelhőket lehelő lélegzetvételeim sóhajai visszhangzanak az üres falakról.
Percekig kóválygok a rideg némaságban. Végeztem volna az egyetlen emberrel, aki táplálékomul szolgálhat? Egy karácsonyi butik kirakata előtt állok csak meg, egy szélesebb útra érve. Az üveg túl felén játékvasút szendereg a rengeteg dísz között. Emlékszem. Tizenkét éves koromban az egyik osztálytársam megkapta az ünnepekre azt a kismozdonyt, amire én is vágytam… csakhogy nekem egy ronda plüsst ajándékoztak helyette. Ezért eltörtem a játékát, hogy neki se legyen... Azóta rühell. Pedig eleinte még ő volt az egyetlen, aki ha kellett, játszott velem. Nem kellett volna úgy tennem… Sóhajtva teszem kezem a kirakat üvegére. Azonban annak hatalmas, tompa körmei fültépő zsivajjal karistolják végig. Undorral pillantok a csontos kézfejre, majd a tükörképemre. Hullaszerű, üres, karikás tekintet mered vissza rám. Hegyes füleimet megtépázott, sötét lobonc keretezi. Vértől csöpögő pofámból pihegve kandikál ki villás nyelvem, akár egy kidöglő korcsnak.
Mit is keresek én itt? Én Minase Kai vagyok! Ez az izé viszont nem én vagyok! Én Minase Kai vagyok! Minase Kai! Senki más! Csak egyszerűen Minase Kai! Karmaim fájdalmas, éles zajt hallatva siklanak végig a kirakat üvegén, ahogy kezeim ökölbe szorulnak. Szemeim összeszorítva kívánom, hogy amint kinyitom, magamat lássam a tükörképen. Azonban kívánságom nem talál meghallgatásra; ugyanaz a görnyedt szörnyeteg pislog vissza rám. Ez lennék én valójában…? Lehetetlen. Én sose tettem semmi rosszat. Minden cselekedetem hátterében komoly szándék bújt meg. Én egészséges gyerek voltam! Akiket bántottam, mind ellenem cselekedtek! Fogat fogért, szemet szemért, tartja a mondás is! Nem ezt érdemlem én! Szörnyetegnek titulálni, pusztán kölyökkori csínyekért nevetséges dolog. Mégis, hogy lehetnék én egy efféle, torz szülemény…? Ez az egész csak rémálom lehet. Egy bugyuta rémálom, amit a túlzott lelkiismeretességem szült. Kínosan felnevetek saját gondolatmenetemen. Persze, hogy csak álom… méghozzá, egy egész valósághű…
Megint az üvegben kezdem el figyelni magamat. Hogy lett ilyen rideg és üres a tekintetem…? Mitől ezek a vérben úszó agyarak? Miért egy szörny néz rám vissza a kirakatból…? Csúf kezeimmel takarom el magam elől a látványt. A vékony ujjak közötti réseken azonban még mindig ugyanazt a képet látom. Karmaim fejbőrömbe mélyesztem.

- Én Minase Kai vagyok… - nyüszögöm magam elé, nehézkesen ejtve a szavakat – Minase Kai… - közben érzem, ahogy a fagy eluralkodva rajtam, egyre inkább remegésre bír. Ocsmány körmökkel díszített kezeimmel átölelem magamat, habár… miért is lenne baj, ha véget érne ez a rémálom…? Csak hagynám, hogy elfagyjon ez a torz test. Meggyorsítva a komor vég folyamatát, karmaim vállaimba mélyesztem, hogy felhasítsam velük mellkasomat. De a fájdalom irtóztatóbbnak ígérkezik, mint vártam. Érzem, ahogy saját vérem melege csordul végig rajtam. Halk, állatias szűkölés hagyja el a pofámat. Miközben a fájdalom és őrület egyre nagyobb nyomást gyakorol az elmémre, képtelen vagyok már tisztán gondolkodni. Annyit tudok, hogy véget akarok vetni ennek az undorító énképnek! Egyetlen, hirtelen mozdulattal szakítom fel végig mellkasom. Vértől habzó szájjal hullok el a hóban. Fejem elfekszik a nyugodt fehérségen. Elhomályosuló tekintetem a pislákoló lámpafényre mered. Érzem, ahogy a meleg folyadék lassan kihűl bennem. De a folytonos remegés is alábbhagy. Tényleg végem… Szörnyetegként halok meg egy néma, kis utcában, egyedül. Pedig én Minase Kai vagyok…


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése